Így add bérbe a lakásodat most, ne maradj le a legjobb hónapról!
2021. július 22. írta: I Love Buda

Így add bérbe a lakásodat most, ne maradj le a legjobb hónapról!

A következő egy hónapban van a legjobb lehetőséged arra, hogy végre bérlőt találj, ragadd meg!

nevtelen_terv_17.png

Most vagy soha!

 

Ez a hangulat  jellemzi most a kiadó lakások piacát. Megjönnek a felvételi ponthatárok, lehetőség van kiadni azt a lakást, ami több mint egy éve, csak vitte a pénzt. Talán most helyreáll a rend, vége a ráfizetéses időszaknak. Lassan rentábilissá válik a történet, vége a szűk esztendőnek. 

 

Nézzük a tényeket:

A legfontosabb hirdetőoldalakon Budapesten, több mint 10 000 hosszútávra kiadó lakást hirdetnek (csak a klasszikus belvárosban 4500-at, a járvány előtt ez a szám, 500 alatt volt  Most csak a négy klasszikus belvárosi  kerületről beszélek).  Nem tudjuk, hogy lesz e negyedik hullám, azt sem, hogy mennyire állnak át az egyetemek, főiskolák az online előadásokra. Lesz e szükség egyáltalán, a diákoknak  a klasszikus formában albérletre. Visszatér e a turizmus Budapestre? Ha igen, mikor? Az foci eb meccsei alatt sem találkozhattunk francia hooligánokkal, amint a portugál családokat üldözik. Nem mintha hiányzott volna. De a város hangulatán nem igazán lehetett érezni, hogy itt biza fociünnep van. Aki volt 2016-ban bármelyik eb meccsen, az tudja, hogy miről beszélek. Ott egy várost töltöttek meg a szurkolók remek hangulattal, itt pedig egy két környező utca volt kicsit zajosabb. Szóval nem úgy néz ki, hogy hamarosan visszatérnek a rózsaszínű menyasszonyi ruhában randalírozó részeg angolok. Ők sem fogják kivenni a befektetésnek felújított lakást. Ezt szerintem mindenki tudja, aki ingatlanbérbeadással foglalkozik. Szóval, az augusztus most tényleg nagy lehetőség lehet.

 

Érd el, hogy te válogathass a bérlők között!

 Óva intenék mindenkit, hogy a jelenlegi helyzet miatt rugalmasabb legyen a bérlővel kapcsolatban. A pályafutásom legszomorúbb története egy rossz bérlőkiválasztással indult. Itt leírtam, hogy mi történt, ne akarj így járni! Tényleg nem ijesztgetni akarlak, de hosszú időn keresztül konstruktívan együtt kell működnötök, tehát fontos, hogy működjön a kémia, illetve legyen közjegyző által ellenjegyzett kiköltöztetési nyilatkozat.

Nagyon régen nem kerestek meg azzal, hogy segítsek bérlőt találni egy kicsi, 50-60 nm-es lakásra. Az utóbbi két hónapban hárman is. Ebből azért már látható, hogy változnak az idők. A járvány előtt meghirdettél egy ilyen lakást, képek nélkül a Jófogáson és másnapra már megkaphattad a bérlő által fiezetett kauciót úgy, hogy válogathattál a jelentkezők közül. Ez ma azért nagyon nem így van.

 

Így találd meg a legjobb bérlőt, én így csináltam

 Az előbb említett  lakások bérleti díja, 130 000Ft alatt volt, tehát rengeteg versenytárssal álltunk szemben. Az első két hétben, a tulajdonos által kért átlagáron hirdettük a lakásokat. Nem magasan, hanem a hasonlók közül voltunk az egyik ajánlat. Nem nagyon volt érdeklődés, mondhatnám semmi. Először azon is gondolkodtam, hogy annyira kiestem volna ebből a szegmensből, hogy valamit rosszul csinálok? Készítettem konkurenciaelemzést és azt kértem a tulajdonosoktól, hogy csak 10 000Ft-al tegyük az árat átlag alá próbaképpen. Ha még egy hónapot áll a lakás, akkor éves szinten ez az összeg biztosan elvész, de még nincs bérlő, tehát olyan nagyot nem kockáztatunk. Mindhárom lakásra, találtunk bérlőt egy héten belül.

 

Nagyon jól működött!

Komolyan, én sem hittem először, hogy ez lesz, de elképesztő volt az eredmény. Tudtam úgy szervezni a megtekintéseket, hogy egy napra összerakhattam 5-6 érdeklődőt, így biztos voltam benne, hogy ki is adom a lakást. Mindhárom alkalommal, a tulajdonos választhatott két, három bérlő közül. 10 000 forinton múlott. 

 

Nagyobb értékű ingatlanoknál is működik! Friss történet

Tulajdonképpen azért írtam a bejegyzést, mert meggyőződtem arról, hogy mindenhol lehet használni ezt a módszert. Volt egy megbízásom, egy tényleg elegáns, egyedi lakás bérbeadására. A tulajdonossal már volt közös üzletünk régebben, így ismertük egymást. Olyan típus, aki elvárja a véleményemet, aztán eldönti, hogy megfogadja e vagy nem. Október körül tettük ki a piacra a lakást. 650 000Ft volt az elképzelés, én 100 000Ft-al kevesebbet javasoltam. Ő optimista volt. Ez alatt az idő alatt volt három érdeklődőnk. Egy komoly, aki kivette volna, de tárgyalni akart az árról, majd a járvány miatt  vissza kellett utaznia Németországba. Én nem hívogattam az árcsökkentés miatt a megbízómat, de jeleztem, hogy mi történt éppen a piacon, volt e megtekintés ilyesmi. A múlt hét végén szólt, hogy tegyük le az árat az általam javasoltra. Szombaton megcsináltam az árcsökkenést minden portálon, kiküldtem a hirdetésfigyelőkbe, illetve az ügyfeleimnek.  Kedden megtaláltuk a bérlőt, aki még ott a lakásban, a megtekintéskor megírta az ajánlatát, mert nem akart lemaradni, ugyanis még hárman nézték aznap. 

 

Remélem nem olvassa a tulajdonos, mert itt a matek

Azért reménykedem benne, mert idetenném a matekot is. Amennyiben az első hónap tapasztalata után lecsökkentjük az árat 550 000Ft-ra, akkor szinte biztosan kiadjuk, legyünk óvatosak, egy hónap alatt. Tehát, 4 400 000 Ft bevételhez jutunk az alatt az idő alatt, ameddig most a lakás lakatlan volt. Mindezt nulla fenntartási költséggel, hiszen nem nekünk kell fizetni a közös költséget stb, amit így viszont neki kellett. Szóval közel 5MFt-al lenne gazdagabb mostanra. Ahogy látod itt is működik.

A kisebb lakásod kiadásához, az előbbi módszerrel sterintem nem kell ingatlanost megkeresned, hiszen meg tudod oldani te is. a nagyobb értékű házak, lakások esetében, viszont érdemes megkérdezned esetleg egy szakértőt is.

Sok sikert Nektek!

Milovecz Laci 

Budai ingatlanközvetítő

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ilovebuda.blog.hu/api/trackback/id/tr3116635694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andy73 2021.07.24. 08:41:08

Ne haragudj, de nem nagy felfedezés, hogy ha csökkented az árat, könnyebben találsz vevőt bármire. Ingatlannál is régi gyakorlat, hogy inkább add el vagy add ki egy kicsit olcsóbban, akkor válogathatsz a vevők/ bérlők között, magasabb áron pedig inkább csak érdeklődők vannak, vagy azok sem, akár hosszú ideig is. Az idő pedig pedig pénz.

I Love Buda · https://budai-ingatlankozvetito.business.site/ 2021.07.24. 11:03:36

Szia, szerintem sem világmegváltó ötlet ez, de éppen ezért lepett meg, hogy mennyire működik. Mondjuk eladó lakásoknál ezer és egy dolgot is tehetsz, de itt ez volt a legcélravezetőbb.
süti beállítások módosítása