Ezt tedd, hogy ne zárjon ki a bérlőd a lakásodból.
2019. szeptember 15. írta: I Love Buda

Ezt tedd, hogy ne zárjon ki a bérlőd a lakásodból.

 

1233385_alberlet-thinkstock.jpg

Nem tudom ki hogy áll vele, de nekem a hajam égnek áll, hogy amikor a bérbe adott lakásodból szeretnéd a nem fizető bérlőt kipattintani, akkor a törvény nem áll ki melletted teljes mellszélességgel, hanem hivatkozva moratóriumra, meg mindenfélére, megakadályoz abban, hogy a saját lakásodat használd. Tanúja voltam annak, hogy lehet ezt még fokozni, lejjebb elmesélem. Nem hinném, hogy ilyen létezik a világnak azon részeiben, ahol a magántulajdont elismerik. Persze nem kell mindig a törvényalkotóra várni, mi is tehetünk ezt-azt. 

Tulajdonos lehetetlen helyzetben, a történet

Lehetőséget kaptam sok évvel ezelőtt, egy VIII. került salétrom utcai lakás értékesítésére. Kimentem, fotóztam, felmértem, majd leültünk a tulajdonossal beszélgetni. Szimpi lehettem neki, (legalább is azt gondoltam az elején) mert mondta, hogy a folyosó végén, van egy másik lakása, azt is eladná. Legjobb helyen járok, gondoltam. Albérlők otthon vannak, kopogjak be nyugodtan, fotózzak, mérjek, a többit megbeszéljük. Legyen így. Kopogtam, csengettem, majd nagy sokára ajtót nyitott egy lány, olyan 20 éves körül. Smink nélkül, kócosan, otthonkában pislogott rám. Miután elmondtam, hogy mit akarok, előkerült az élettársa is. Neki is elmondtam, hogy mi járatban volnék, ő kicsit harciasan közölte, hogy fotózzak bátran, de szerinte ez a lakás nem lesz eladva, mert, ők itt maradnak, történjék bármi is. Fotóztam, mértem, váltottunk pár szót, amikor kiderült, hogy itt bejáratott üzlet működik, törzsvendégekkel is akár. Addig sem volt kétséges, hogy a kopasz lakótárs, inkább a zavartalan üzletmenet biztosítása, mint a lángoló szerelem miatt lakik itt. Elvégeztem a munkámat, elköszöntem, majd az ajtón kilépve megláttam a gangon a tulajdonost és családját, ahogy figyelték az eseményeket. Visszamentem az ő lakásukba, beszámoltam a beszélgetésünkről és ő elmondta,amit addig nem. Több mint egy éve nem fizetnek albérleti díjat a bérlők, de jelezték, ha a rendőrséghez fordulna a család, annak beláthatatlan következményei lehetnek. Nem tudnak megszabadulni tőlük, sőt nem hogy pénzt nem kapnak, még a rezsiköltségüket is a családdal fizettetik, Egyszer kikapcsoltatták a villanyt, a bérlő átment és határozottan jelezte, hogy neki a civilizált életritmusa miatt szüksége van rá és nagyon gyorsan kapcsoltassák vissza, természetesen saját költségükből. különben bajok lesznek. Nem vitatkoztak, visszakapcsoltatták. Nem tudom mi történt velük, mert a megbízásokat visszamondták, engem pedig lepattintottak.

A megoldás kézenfekvő

Itt is, mint olyan sokszor, a megelőzés a megoldás.Egyik kollégám szokta mondani: Olyan áruval kell rendelkeznünk, aminél mi válogathatunk. Ez ebben az esetben kétféleképpen érhető el, vagy szebb, felszereltebb, jobb a lakásunk, mint a versenytársai, vagy jobb áron kínáljuk. Tudom, hogy nehéz jó albérletet találni,  itt írtam arról, hogy hogyan kereshetsz magadnak. Ma az albérleti piacon, egy jó áron meghirdetett lakásért versenyezni fognak a bérlők. Neked nincs más dolgod, mint referenciákat kérni tőlük munkahelyről igazolás, előző albérletből ajánlás stb. Ha én bérlő lennék,ezeket eleve vinném magammal, mert érdekem, hogy engem válasszon a tulajdonos. Mielőtt bárki a szívéhez kapna, Svájcban például jelentkezési lapot töltetnek ki az érdeklődőkkel, ahol a jövedelmedre, a munkahelyedre az eddigi albérleteidre és egyebekre is rákérdeznek. Aki sértődékeny és önérzetes,az nem bérel lakást, ennyi. Szerintem lassan mi is eljutunk idáig, hogy ez rendszer lesz, de addig is tulajdonosként te is megteheted. 

Alapvető az is, hogy ne okosba adjuk ki a lakásunkat. Adjuk az államnak, ami az övé, mert ha mégis problémánk adódik, hülyén néz ki, hogy úgy kérünk segítséget, hogy közben mi sem vagyunk jogkövetők. Aztán kezdődik a mérlegelés, hogy mikor járok rosszabbul, ha marad a bérlő, aki papíron nincs is, vagy be nem vallott jövedelemmel rendelkezem és esetleg rákérdeznek. Szerződést pedig közjegyzőnél érdemes megkötni és belefoglaltatni azokat az előre megbeszélt garanciákat, amitől mindkét fél jól érezheti magát.

 Ezt a pár egyszerű dolgot betartva nem kerülhettek ilyen helyzetbe és kiszámítható passzív jövedelemre tehettek szert. 

Milovecz László

budai ingatlanközvetítő

A bejegyzés trackback címe:

https://ilovebuda.blog.hu/api/trackback/id/tr6215093788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása