Mégsem akasztották fel a hóhért, mert vannak még csodák
2019. július 11. írta: I Love Buda

Mégsem akasztották fel a hóhért, mert vannak még csodák

Autóvásárlás ingatlanos szemmel

72_negotiate-with-car-salesmen-648x364-c-default.jpg

Ez történt eddig

Egy kb. két hetes  bejegyzésemben megosztottam azokat a tapasztalatokat, amiket az autóvásárlásomkor szereztem, az autóértékesítőkről, illetve találtam pár olyan párhuzamot, ami az ingatlanközvetítőkre is vonatkoztatható. itt elolvashatod. Nem volt egy jó hangulatú írás, de amint arra számítani lehetett, megtaláltam a jófej, korrekt, autókereskedőket, akiknél ott állt az az autó, ami most a házunk előtt parkol. Mindezt úgy, hogy én voltam az az ügyfél, aki akaratán kívül is túllép határidőt, de csak türelemmel találkoztam. 

Az meglepett egyébként, hogy a kötelező "hiéna megtalálja a hiénát" hangulatú kommentek mellett, mennyi segíteni akarást tapasztaltam. Volt olyan értékesítő a Pappastól, aki felajánlotta a segítségét (ezúton is köszi), volt aki tanácsot adott, volt aki az eladó autóját küldte át, hátha érdekel, szóval ez nagyon pozitív volt. Itt is annyi a párhuzam, hogy ingatlanvásárláskor is, ha az értékesítő emberként néz az ügyfeleire, akkor meg lesz a megoldás, illetve az is fontos, hogy nem kell egy kalap alá venni minden értékesítéssel foglalkozó azonos területen dolgozó céget. Nem mindegy, hogy a gazzal benőtt autókereskedésben érdeklődsz egy melegítőben cigiző kereskedőtől, aki vállvonogatva vagy tud valamit az autóról vagy nem vagy megtalálja a szervizkönyvet vagy elmeséli, hogy a gyerek leöntötte kakaóval, egy sirály kikapta a kezéből vagy az utolsó cunamiban elázott. Ahogy én bénázva ráakadtam arra a kereskedésre, akikben simán meg tudtam bízni végig, így mindenki megtalálhatja az adott ingatlanosát is. Ennyi. Nekem sem volt tapasztalatom, csak hittem a szememnek és használtam az eszemet. 

Tehát a történet 

                                                                                                                                                                        Kinéztem azt az autót, ami érdekelt, de nem telefonáltam, mert másnap reggel arra terveztem bringázni. Szombat délelőtt, 30 foknál biztosan melegebb volt. A telepen elém jött és köszönt egy srác, kérdezte, hogy mit segíthet, mit keresek? Elmondtam és ő jelezte, hogy az autó szervizben van, mert valami gond van a klímával, ami akkor derült ki, amikor egy vevő reggel megtekintette. Ő valószínűleg elállt a vételtől. Annyi kérdésem volt, hogy amikor visszahozzák a szerelőtől, elvihetném-e abba a szervibe, ahol általam ismert szerelő átnézné és az ő véleményétől tenném függővé a vásárlást. Nem hittem a fülemnek, mikor a srác azt mondta, hogy ők ezt szívesen megoldják, csak beszéljem meg az időpontot vele. És így is történt. Minden gördülékenyen, simán ment. Szerelőm jelezte, hogy vegyem meg, mert nagyon egyben van, az óraállás pedig annyi amennyi. Itt már nem voltam alkupozícióban és ezt az értékesítő is tudta. Egy fillért nem engedett, tehát nagyon jól képviselte a céget és tökös is volt, gratula. Foglalóztunk, én pedig nyugodtan távoztam.

Aztán beütött a baj               

                                                                                                                                                                                    (Jó, nem baj, sőt!) Kaptam egy ajándék meglepi utat a feleségemtől Rómába és mikor megtudtam, másnap már indulnunk is kellett, ezért nem tudtam tartani a fizetési határidőt. Mikor ezt jeleztem, annyit mondtak, hogy semmi gáz, nem foglalót gyűjtünk, menjek nyugodtan. Visszajöttem, elintéztünk mindent. Ők adtak egy időpontot, amikorra szerintük át tudják adni az autót és az én késéseim ellenére, ők két nappal hamarabb megoldották az összes papírmunkát.  Nagyon-nagyon jó szívvel ajánlom őket, akik a Kedvenc autókereskedés ( ez a nevük, talán nem véletlen) és két telephelyük van. Valószínű, hogy mindegyik értékesítőjük jó fej, de én Andrással találkoztam, akinek bármikor értékesítői állást ajánlanék, valamint a papírmunkát végző kolléganőjüknek is, aki nagyon segítőkész volt.

Konklúzió: 

                                                                                                                                                                                     Talán annyi, hogy ha egy komoly értékű vásárlásban, eladásban  gondolkodsz, legyen az autó, ingatlan, hajó, vagy bármi, ami nem két forint, érdemes megkeresni azt az empatikus, hozzáértő értékesítőt, céget, akiben meg tudsz bízni és ne érd be másokkal, kevesebbel, mert nagyon megéri. Ha megszólal a vészcsengő, akkor hagyd ott, ha nem vagy elégedett, hagyd ott, ha előnytelen szerződést akar veled aláíratni, hagyd ott, ha nem tájékozott, felkészületlen, hagyd ott. Biztos lehetsz benne, hogy meg lesz az, akivel zökkenőmentes lesz az ügyleted.

Milovecz László

Budai ingatlanközvetítő

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ilovebuda.blog.hu/api/trackback/id/tr4714939908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása