Akasztják a hóhért, avagy az ingatlanos autót vásárol
2019. május 28. írta: I Love Buda

Akasztják a hóhért, avagy az ingatlanos autót vásárol

Nekünk ingatlanosoknak, néha érthetetlen az ügyfeleink türelmetlensége, bizalmatlansága, nem is sejtjük, hogy mi az oka, hiszen megpróbálunk abszolút korrekten tájékoztatni, de gyakran így sincs bizalom.

Nos az élet megmutatta, hogy miért.                                                                                                                   

Autót kellett vásárolnom, tehát tapasztalatlan ügyfélként léptem egy ismeretlen piacra, ahol akár sok pénzt is veszíthettem volna.

Úgy kezdődött, hogy a családi kedvenc megadta magát. Szerelője szerint a kevés használattal, sok állással járó károsodások adták meg a kegyelemdöfést. Igaz ami igaz, 10 éve vettük és ez alatt az idő alatt, nem egészen           50 000 km került bele, amiben több olaszországi út sok sok balcsi és hasonló távolságok voltak a jellemzőek. Ebből is látható, hogy inkább tömegközlekedek, greengoval, vagy elektromos robogóval járok a városban (Blinkee). Kiszámíthatóbb az érkezés adott helyszínre (az utóbbi években, egy késésre emlékszem, amikor jeleznem kellett, hogy nem érek időben) de a, környezettudatosság és a kényelem is fontos. A családom tagjai viszont jelezték, hogy autóra márpedig szükség van. Barátaim, illetve a Totalcar, a Népítélet és egyéb oldalakról szerzett   információkkal felvértezve álltam neki a keresésnek. 

Érdekes és tanulságos volt ügyfélként részt venni egy ilyen folyamatban, már csak azért is, mert az én elvárásaim is megegyeztek azokkal, amiket a mi ügyfeleink szeretnének megkapni tőlünk. Ugyanazokat az idegesítő frusztráló dolgokat kellett megtapasztalnom, amik a mi ügyfeleinknél is kivernék a biztosítékot. De nézzük is az átfedéseket.

Elöljáróban: Több típus is szóba jött, nem volt kifejezett elképzelésem, nyitott voltam, meggyőzhető. 1,5 -2 millió forint körül van a ráfordítandó összeg.  Vezetett szervizkönyv volt a kritérium, ebből nem akartam engedni, de egyébként nyitva volt a szívem. 

Szóval, mi zavart engem, mint ügyfelet?

Nem hív vissza

Kínosan ügyeltem arra, hogy munkaidőben hívjam a megadott kereskedést. Eszembe sem jutott volna a hétvégi, vagy esti pihenőjét megzavarni senkinek. Én sem örülök, ha valaki azt gondolja, hogy megtalál egy hirdetést, akkor bele kell trollkodnia a vasárnapi szabadidőmbe. De vissza az autókereskedésekhez. Hét kereskedőt hívtam, kettő vette fel a telefont, a többi vissza sem hívott. Remélem a mi szakmánkban ennél jobb a statisztika azért. Tényleg meglepődtem, hiszen elvileg abból van az üzlet, abból él a cég. Eddig is visszahívtam mindenkit, ezek után pedig még gyorsabban meg fogom tenni, az biztos. 

auto_nepper.jpg

Nem annyi, nem ott és nem úgy

Mint említettem nekem az egyik legfontosabb, hogy vezetett szervizkönyve legyen. Egyik barátom mesélte, hogy telefonon leegyeztette a kereskedővel a paramétereket, majd utazott 170 kilométert,ahol közölték vele, hogy sajnos időközben elveszett a szervizkönyv. Leöntötte a gyerek kakaóval, én nem mondtam, hogy van, megette a kecske és hasonló hülyeségek hangzanak el ilyenkor.  Én olyanba futottam bele, hogy miután szintén átbeszéltünk mindent, kiautóztunk Budaörsre, ahol kiderült, hogy az autó Olaszországban lett szervizelve, 70 000 km-ig, de 130 000 volt az órájában. Mint tudjuk ez a kicsi országunkban nem a futott kilométereket jelzi, hanem az órát visszatekerő pofátlanság mértékegységét, tehát nyugodtan állíthatjuk, hogy ez olyan 180 000 km körül volt, tehát az utolsó 110 000 km-ről nincs infó.

Ugyanazt éreztem, mint az a lakáskereső ügyfél, aki olyan alaprajzból tájékozódik, ahol esetleg egy plusz szoba, erkély van jelölve, illetve a felújított állapot egy 8 évvel ezelőtti festésre utal. Belép a lakásba, körülnéz és azt látja, hogy a hirdetés képei, a leírás, az alaprajz köszönőviszonyban sincsenek egymással. Dühös, (én is az voltam) hogy szórakoznak az idejével, az értékesítő toporog, hogy de ezt nézze meg, mert biztosan ilyet keres.(nem, nem olyat, akkor arra telefonáltam volna).

Szakértőt vittem, de nem lettem boldog

Volt még egy autó, amit a képek és a leírás alapján szívesen megvásároltam volna. Itt már komoly autókereskedő múlttal rendelkező barátommal megerősítve jelentünk meg a helyszínen, (köszönöm Pali) ahol három munkásruhás értékesítő cigarettázva, kávézva élvezte a késő tavaszi napsütést. Hamar kiderült, hogy a barátom ismeri őket, öröm, mosoly egymás vállának lapogatása, stb stb, majd a tárgyra tértünk. Én azt hittem megfogtam az isten lábát, hiszen álmaim autója pont ott van, ahol, ha közvetett módon is, de ismerősökre, jóindulatra leltem. Mi bajom lehet? Semmi. Leginkább azért, mert a srácok jelezték, hogy a megtett távolság persze nem annyi, mint amennyi az órában van, meg ezt meg ezt nem írtuk le és képzeld mi történt a szervizkönyvvel.......  Én magamtól simán megvettem volna, de a szakértőm óva intett, tehát visszaültünk a greengoba és elrobogtunk.

Autóm még nincs, tapasztalataim igen, illetve megértem miért frusztráltak az ügyfeleim néha, miért nem hiszik el, hogy igen megvan a hirdetett lakás, igen jó az alaprajz, igen pontosan annyi négyzetméter és természetesen nem csak csukott ablaknál csendes, Ma én sem pattanok az első jónak tűnő autó után és sem hiszek el a kereskedőknek semmit, pedig tudom, hogy az autós szegmensben is vannak korrekt jófej kereskedők, akik visszahívnak, akik be tudják mutatni a szervizkönyvet is. Őket kell megkeresnünk, önöknek pedig a hasonlóképpen dolgozó ingatlanosokat.

Milovecz László

budai ingatlanközvetítő

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ilovebuda.blog.hu/api/trackback/id/tr4214865520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bontottcsirke 2019.05.29. 08:27:59

Ajánlott tömegautót venni, mert a nagy számok törvénye alapján abból több a normális állapotú. Talán.

Dan da Man 2019.05.29. 08:40:04

Érdekes volt, köszi. De azért a kérdés felmerül: miért nem magánembertől veszel? Nem állítom, hogy a kereskedők közt nincs korrekt, és hogy minden magánember az (a rejtett kereskedőkről nem is beszélve), de a magánember kevésbé "rutinos"...

erkölcsi hulla 2019.05.29. 10:51:49

Egyik pióca a másik piócával üzletel. Nem látok problémát.

para_noir 2019.05.29. 10:59:58

@Dan da Man: rutinos az is, hidd el :) Lehet, hogy órát nem teker (de csak mert nem tud házilag) viszont a csillagokat lehazudja az égről, plusz a garanciális igényeidet sem tudod érvényesíteni. A lehető legjobb családi, baráti körből vásárolni, ahol ismert az autó előélete, és remélhetőleg az ismerős nem ver át, már csak azért sem, mert tudja, hogy tudod, hogy hol lakik :)

Én télen vettem kereskedésből autót, nem is noname szarból, nem is rossz hírű kupecbandától, és mégis átvertek nem kicsit, mondjuk inkább időbeli kárt okoztak, mint anyagit, mert az autó másfél hónapig kényszerpihenőn volt. A fő gond az volt, hogy a vezérlő elektronika egy koccanásnál kapott egy taslit, és pont annyira ferdült el a tetején a csatlakozó, hogy ne látszódjon, viszontrejtélyes hibák sorozatát produkálta, és mire kiderült, hogy mi a baj, eltelt három hét. Klasszikus eset, próbakör, minden funky, megvesz, hazavisz, két nap múlva az autó halott :) Ez mondjuk könnyen és viszonylag olcsón orvosolható volt, de az apróságok jobban bosszantottak. Kérdeztem volt-e törve, nem. persze, hogy igen, kis kocc, de akkor is kamuztak. Nehezen nyílik a vezetőoldali ajtó kulccsal, semmiség. Kiderült, hogy szétbarmolták a zárat és valaki beletett egy tök másikat, hogy valami legyen benne, fasza. Szerencsére aranykezű szerelőm van, átlamellázott egy basic zárat a kulcshoz, így nem kellett kompletten cserélni mindent. Csomitartó elektronikus gombja halott, ezt se mondták, szélvédőn aprócska, javított repedés, ezt sem mutatták, és még pár ilyen. Viszont működött a garis javítás a nagy hibára, igaz egy kevés pénzt legomboltak rólam érte önrész címén, kifizettem, felejtsük el egymást. ha magánszemélytől veszem, szívhattam volna ötször akkora összeggel. A következő autó tuti új lesz.

I Love Buda · https://budai-ingatlankozvetito.business.site/ 2019.05.29. 11:38:13

@bontottcsirke: Valószínű, hogy az lesz a vége, de ez tényleg nagy tanulság volt.

I Love Buda · https://budai-ingatlankozvetito.business.site/ 2019.05.29. 11:42:02

@Dan da Man: Olyanokat is néztem, nem volt kizáró ok, de nem találtam olyat, ami megfogott volna. Persze lehet, hogy onnan jön a megoldás.
Bár én hiszek abban, hogy a szaktudás, szakértelem fontos. Az pedig a legritkább esetben a magántulajok sajátja.

Kicknick 2019.05.29. 15:27:24

Ha valaki kb évente 4-5ször ül autóba oszt olyankor lemegy a térképről annak mi a faszért nem jó az autóbérlés?

I Love Buda · https://budai-ingatlankozvetito.business.site/ 2019.05.29. 15:38:20

@Kicknick: Hát a stílus maga az ember ugye, de, hogy még neked is válaszoljak: Mert a gyerekem, illetve a feleségem így szeretné. Én pedig örülök, ha ők örülnek.

2019.05.29. 18:37:22

@Kicknick:
Mi is csak hétvégéken, hosszúhétvégéken, nyaraláskor használjuk az autót, igaz sokkal többször, mert kb. 2.5 év alatt lett meg az 50 ezer km, de az a meglátásom, hogy ha csak 10 év alatt 50 ezret tennénk meg ilyen módon, akkor is tartanánk autót. Ugyanis az csak papíron igaz, hogy ezeket olcsóbban meg lehetne oldani bérelt autóval. Helyből ugye nem annyi napra kellene bérelni, mint amennyire elmész, hanem minimum +1 nap előtte, utána, hogy ne azzal menjen el az idő hétvégén, hogy a kocsiért mész. A sufni béreldéket el lehet felejteni, ha távolra mész, a komolyabbak nem olcsók, ráadásul ha hétvégi programokra kell, akkor bérelnek legtöbben, így ha mindig sikerülne is foglalni, az árban látszódna is. A tömegközlekedés meg nem mindig valós alternatíva.

2019.05.29. 18:44:00

@para_noir:
Az átlagember sokkal kevesebb rutinnal rendelkezik hazugságnak, egy rutinos ingatlanosnak nem jelenthet problémát néhány keresztkérdéssel kiderítenie a sumákságokat.

I Love Buda · https://budai-ingatlankozvetito.business.site/ 2019.05.29. 20:39:19

@Zabalint: Nekem nincsenek ilyen keresztkérdéseim, illetve lehet, hogy hülyén hangzik, de nem hiszem, hogy kell ilyen. Megkérdezem ami érdekel és választ várok rá. Ha lakást árulok, leírok róla minden infót, amit fontosnak vélek, bemutatom fotókkal, alaprajzzal és ennyi. Ha van kérdés válaszolok, vagy utánajárok. Nem nagy dolog ez és az a jófej autókereskedő, akivel ilyen módon szót értek. Egyébként egy nap alatt kiderült, hogy ennek a szakmának is rosszabb a hír, mint a valóság. Abszolút jó lehetőségeket kaptam és egy értékesítő is felhívott, hogy szívesen segít. Szóval az a tanulság szerintem, hogy igen is rengeteg olyan értékesítő van, akár ebben,akár más szakmákban, akik hosszútávon gondolkodnak és lehet bízni bennük.

nitro1 2019.05.30. 13:38:57

Szervizkönyvről lehet fotót kérni, és akkor nem kell elmenni, és csalódni, ha mégsincs. Viszont ha a fénykép kérésre jönnek a mellébeszélések, meg a halogatások, az is jel...
süti beállítások módosítása