Jóslatok, kattintásvadászat az ingatlanpiacon 2024-ben
2024. január 29. írta: I Love Buda

Jóslatok, kattintásvadászat az ingatlanpiacon 2024-ben

 

oig_1.jpg

 

Kidurran az ingatlanlufi, újra felpörög az ingatlanpiac, nő a kereslet, megjelentek a vevők is, csökken a kereslet, eltűntek a vevők. Ez vár az ingatlanpiacra 2024-ben.

MEGTUDHATOD, HOGY MI VÁRHATÓ AZ INGATLANPIACON 2024-BEN

Minden év elején, a különböző közösségi média felületeknek köszönhetően, rengeteg előrejelzés, jóslat, jövendölés lát napvilágot az elkövetkezendő időszakra. A podcastok divatba jöttével, a 2024 januárja ebből a szempontból különösen erősre sikeredett az ingatlanpiacon. Olyan, mintha egymással versenyezve szeretne mindenki megnyilvánulni és kattintásokat szerezni. Sokan egy-két éves ingatlan értékesítési tapasztalattal felvértezve teszik közkinccsé a a jóslataikat. Sőt, láttam olyat is, aki ezeket összegyűjtötte és azzal lepte meg a közönséget, hogy mit vár az ingatlanpiactól több száz ingatlanértékesítő. ( ő szakemberként aposztrofálta őket) Az természetes, hogy kell a kattintás, de nem csak ez motiválja a cikkírókat.

MENNYIRE SZÉLESKÖRŰ ELEMZÉSEK ELŐZIK MEG AZ ELŐREJELZÉSEKET?

Nagy kedvencem B ingatlanközvetítő cég tulajdonosa, aki megpróbálja a maga szerény eszközeivel, kicsit irányítani is a piacot és ezért komoly arccal elemez, illetve jövendöl. Ő az a típus, aki imád szerepelni, így viszonylag sok felületen találkozhatunk a finoman szólva is érdekes véleményével. Több irodával is rendelkező hálózatot üzemeltet, így kompetensnek érzi magát megnyilvánulni minden ingatlanpiacot érintő témakörben. Pár évvel ezelőtt hosszú elemzést írt a belbudai helyzetről. Én ebben a szegmensben dolgozom, próbálom figyelni a történéseit. Nagyon más volt a tapasztalatom és nem értettem, hogy mit rontottam el. Nálam-nálunk más karakterű ingatlanokra van kereslet, jók a számaink, ő pedig nehézségekről beszélt. Úgy éreztem, hogy lemaradtam valamiről. Átnéztem a hirdetési portfóliójukat s megvilágosodtam. Írd és mondd, az egész hálózatnál tizennégy belbudai ingatlan szerepelt a hirdetések között. Ebből készült az elemzés. Meg is nyugodtam.

 

NEM CSAK A KATTINTÁS A FONTOS, VAN ITT MÁS IS.

Joggal kérdezheted, hogy ennek mi lenne az értelme?
Ahogy írtam, kell a kattintás, de ez a legkevesebb. Gondold el, ha nehezebb az értékesítés és két három hónapja próbálkozol, de semmi eredmény. Valószínűleg könnyebben keresel ingatlanszakértőt és hopp láttál is valamelyik felületen. Olyat, aki tudja, hogy nehezebb-könnyebb év jön (behelyettesítés tetszés szerint) és a romló piaci viszonyokat jól kezelve, ő ura a helyzetnek, tehát szívesen megoldja az értékesítést. Te ne is próbálkozz, hiszen látod, kell a szakértelem és úgy sem biztos az eredmény.

 

ÍGY NÉZ KI A VALÓSÁG

De lépjünk egyet hátra és nézzük meg, hogy miért vagyok kicsit (na jó nagyon) szkeptikus velük szemben? Ingatlanközvetítők, illetve ingatlan piaci elemzők között, az egy konszenzus, hogy az ingatlanpiaci mozgásokra komoly hatással vannak a kormány intézkedései, tehát nem igazak rájuk a kőkemény piaci viszonyok. Simán hoznak olyan döntéseket, amik valamilyen politikai okból átrendezik a helyzetet. Nem politizálok, szerintem ez sok országban van így. (CSOK plusz, állampapírok, új építésű ingatlanok áfája stb) Ne felejtsük el azt sem, hogy az év közepén választások lesznek. Ez az időszak ebből a szempontból különösen érzékeny. Ráadásul adott városok, kerületek ingatlanárait a későbbiekben az is befolyásolja, hogy milyen beruházások érkeznek adott területre. Ez pedig nagyban függ attól, hogy milyen önkormányzat lesz a térségbe. Szóval szerintem ebből is látható, hogy nem csak a piaci változások hatnak majd ki a keresletre, kínálatra. Nehezen hiszem, hogy a tiktokkerekkel ezeket a változásokat, vagy várható változásokat közölték volna, vagy belenéznek a varázsgömbbe és tudnák a választ csak az itt felmerült pár kérdésre. Ők majd újra előre jelzik a várható piaci eseményeket, akkor is, ha ez szöges ellentétben áll azzal, amiket eddig állítottak.

 

EZÉRT NE AZ INGATLANKÖZVETÍTŐ ELŐREJELZÉSEIT VEDD ALAPUL

Félre ne értsük egymást, nem arra gondolok, hogy semmilyen elemzést, előrejelzést ne fogadj el, ne vegyél figyelembe. Arra célzok, hogy, amik egy adott témakörben valóban elmerülnek, elemzik helyzetet, tehát érdemes figyelembe venni, azokat szakemberektől fogod megkapni. Én, mint ingatlanértékesítő, a piaci előrejelzések szempontjából nem vagyok szakértő. El tudom adni az ingatlanodat jó áron, tudok tanácsot adni, el tudom mondani, hogy ma mennyit ér az ingatlanod, de ennyi. Ezen a piacon dolgozom nagyon rég óta, de maximum egy-két hónapig látok előre. Az az igazság, hogy az egész piacot nem is látom, de nem is kell látnom. Honnan tudnám, hogy Hajdúhadháztégláson milyen tendenciák várhatóak? Miért érdekelne engem? Soha nem lesz onnan megbízásom. Márpedig az is része az ingatlanpiacnak, nem is beszélve az ipari ingatlanokról, az irodákról, üzlethelyiségekről, és ne is menjünk tovább, de akár a dzsentrifikációval is érdemes lehet számolni. Ez annyira komplex, hogy nem egy Youtube videóban fogja elmagyarázni neked az ingatlanértékesítő.

Szóval arra célzok, hogy amennyiben valóban kíváncsi vagy ezekre az információkra, akkor megtalálod azokat a fórumokat, ahol ezt meg is kapod. Én is ezekről tájékozódom, illetve a képet tudom árnyalni a saját tapasztalataimmal is. Persze szerencsésebb vagyok, mert én már tudok szűrni, mondhatnám mindenkit ismerek azok közül, akik megnyilvánulnak. Többeket személyesen is, így persze könnyebben szelektálok.

 

ÉN EZT JAVASOLTAM A LEGJOBB BARÁTOMNAK

Az egyik legjobb barátommal erről beszélgettem és mikor kérdezte, hogy ok, akkor ő most mit is csináljon? Én azt javasoltam, amit neked is most. Vedd figyelembe az adott, tehát jelenlegi piaci helyzetet, próbálj ott a legjobb ajánlat lenni a konkurenseid között és meg is lesz a vevőd. Azt gondolom, hogy ahhoz kell egy jó ingatlanközvetítő, hogy az adott helyzetet elemezze, kialakítsa az értékesítési stratégiát és egy remek marketinggel meg is valósítsa azt. Amennyiben ilyet keresel, természeten megtiszteltetésnek veszem, ha engem választasz.


Ja, még annyit az előrejelzésekről, hogy 2008-ban sem szólt senki, hogy holnaptól válság lesz srácok.



Milovecz Laci

Budai ingatlanközvetítő

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ilovebuda.blog.hu/api/trackback/id/tr1318313715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása