A jelenlegi pörgős ingatlanpiacon is megvannak azok beragadt lakások, amiken már akár egy éve próbálnak túladni a tulajdonosaik, de ott szomorkodnak a hirdetőoldalakon. Gyenge minőségű képekkel, gyakran egymás alatt harmincszor. Természetesen egyforma képekkel, azonos szöveggel.
A tulajdonos régen belefáradt ebbe az egészbe. Sokadszor csökkentette az árat, századszor mutatta mindenféle érdeklődőnek. Kötött megbízási szerződéseket, találkozott rengeteg ingatlanossal, az ő ügyfeleikkel, esetleg álmodozókkal, nézelődőkkel. Tényleg nagyon költözne már, de nem sikerül eladni, nincs ajánlat, bár most volt valaki, akinek tetszett. Azt mondta még eladja gyorsan a sajátját és jelentkezik. Elkótyavetyélni nem fogja. Ez biztos-mondja ő. Nem ragozom, szerintem mindenki látott ilyen helyzetet. Persze van kiút ebből is, de érdemes átgondolni az értékesítést.
Hol rontottad el?
Nézzük a tipikus helyzetet. Jön az élethelyzet változás, megszületik a döntés, eladjuk. Nem gond, dübörög a piac. Árazás, nem probléma, hiszen ilyeneket hirdetnek többet is, persze a miénk jobb. Eladjuk kicsit drágábban, hiszen mi öt éve kifestettünk, az volt egymillió, plusz a parketta még a régi (nem az a vacak laminált) plusz egymillió..... Fotós nem kell, van okostelefonom, majd azzal. Megírtad a hirdetési szöveget is, feladtad négy hirdetési oldalra, ugyanennyi Facebook csoportba. Elkészült a mű, az alkotó pihen. Sör kiciccent, hátradőlsz. Napokon keresztül csörög a telefon, ingatlanos, ingatlanos, ingatlanos, magánszemély. Érkezik a vevő, körülnéz, húzza a száját, ajtó becsukódik mögötte. Eltelik egy hónap, megkeres valamelyik közvetítő cég, hálózat, bárki. Ők profik. Jobb esetben elmennek hozzád, legjobb esetben fotóznak, de az is lehet, hogy akkora profi az ingatlanos, hogy csak képeket kér, tud ő mindent. Meghirdeti ő, a kollégák, meg aki arra járt. Tehát a te telefonos fotóiddal elárasztottak négy öt ingatlanos hirdetési oldalt, a Facebookot, mindent. Már nem is hív senki. Magánszemély, vásárló arra gondol, hogy valami gáz lehet vele, százszor láttam, hiszen majd egy éve kint van a piacon, de senkinek nem kell, Profi ingatlanos kolléga sem szívesen foglalkozik ezekkel az ingatlanokkal. Szóval marad a szerencsefaktor, vagy....
Így hozhatod helyre a helyzetet
Mindenekelőtt szüntesd meg a megbízásokat azokkal az ingatlanosokkal, akik vagy kint sem jártak, vagy a te fotóidat használták. Értelmetlen, hogy egyazon cégnek legyen kint egymás alatt egy rakat hirdetése, úgy, hogy max egyikük járt nálad. Nézd meg többször, hogy valóban levették a hirdetéseket. Utána te is töröld tiédeket, mindenhonnan. Erre azért van szükség, mert a hirdetőoldalak,a megtekintettek között fogja megjelentetni mindenkinek, aki egyszer már rákattintott.. Neked pedig kell a tiszta lap.
Én javasolnám, hogy amennyiben ez idő alatt találkoztál felkészült ingatlanossal, keresd meg őt, hogy legyen a partnered ebben. Ha nem futottál bele ilyen kollégába, ott az online tér, keresd meg azt, aki a te területeden minőségi munkát végez. Nincs nehéz dolgod, ott vannak a hirdetései. Képek, alaprajz, leírás, profi minőségben. Neki nem lesz húsznál több ingatlana amivel dolgozik. Akinek kilencven-száz hirdetése van fent, ő komolytalan. Nem a te embered. Szóval, ha minden rendben, megtaláltad, akkor bízd rá az értékesítést, fogadd meg amit mond. Ő fog fotózni, videózni, megtartja a bemutatókat, eladásra kész állapotba hozza-hozatja az ingatlant, ellát minden olyan információval, ami segíti az értékesítést. Ha megbíztad, bízz meg benne!
Irányárképzés
Fontos tulajdonsága ez egy ingatlannak, de nem csak ez a tulajdonság számít. Itt is hallgathatsz az értékesítőre. Nem fogja alulárazni, miért tenné? Miért akarná gyorsan eladni? A jutalék miért ne érne rá egy-másfél hónap múlva? Hangsúlyozom, itt már a profi, ebben a szakmában régóta dolgozó kollégáról beszélek.
Ha még most sem akarsz ingatlanost, akkor ezeket a lépéseket javaslom:
Ahogy már említettem, tüntess el minden hirdetést, mindenhonnan. Keress valakit, aki otthon van a homestaigingben. A legjobb barátunk segít megtalálni őt. Megint csak azt javaslom, hogy fogadd meg a tanácsait. Neki az lesz a dolga, hogy kiemelje, láthatóvá tegye az ingatlanod rejtett értékeit, a lkásból beleszeretős otthont varázsol. Megmutatja a vevőnek, hogy milyen fantasztikus lehetőségek rejlenek a te ingatlanodban. Segít neki otthon érezni magát. Ha ebben a lakásban élsz, akkor is van értelme áruként tekinteni rá, tehát megfogadni a tanácsait.
Keress egy fotóst!
Biztosan hallottál már arról, hogy pár másodperced van megragadni egy érdeklődő figyelmét az online térben. Szerinted ez a konyhaasztallal menni fog? Kellenek a tereket bemutató, remek minőségű fényképek, illetve gyakran nem árt egy videó sem. Készíts alaprajzot. Méretarányos, átlátható alkotás készüljön. Számtalan bejegyzésem, videóm van fent az ingatlan hirdetések elkészítéséről, nézd meg őket. Az árazásra nem fogok tudni általánosságokat írni, de javaslom, hogy törekedj arra, hogy a környékeden tapasztalható négyzetméterárak alá pozícionáld egy kicsit, mert biztosan van még olyan ingatlan,ami szintén erősen túlárazott. Ezeket pedig nem szűrik az algoritmusok, tehát beleszámít ez is az átlag négyzetméterárba. Írj egy remek hirdetési szöveget. Ha neked nem megy, akkor, a gyerek, a szomszéd, a kolléga, akárki, de kell. Mikor ezzel készen vagy, tényleg várd meg a két három hetet, hirdesd meg újra. MInőség, minőség, minőség.
Érkeznek az érdeklődők
Természetesen, ha minden jól csinálsz, jönni fognak az érdeklődők. Ők valószínűleg tényleg komolyan gondolják, nem turisták lesznek, hiszen minden infót megírtál, láthatóvá tettél. Neked már csak be kell mutatnod az ingatlant, aztán végig kell vinned egy áralkut, illetve szerződést kell kötnöd..... Igazából ez a nehezebb része a folyamatnak, de ez ennek a bejegyzésnek nem témája.Találsz ezekről is több írásomat, videómat. Amennyiben úgy gondolod, hogy szeretnéd ezt rám bízni, keress kérlek az elérhetőségeimen.
Sok sikert!
Milovecz Laci