Időgazdálkodási tipp ingatlanostól, nem csak ingatlanosoknak
2021. szeptember 22. írta: I Love Buda

Időgazdálkodási tipp ingatlanostól, nem csak ingatlanosoknak

 the_singles_party_1.jpg

Tartottam egy rögtönzött közvélemény kutatást arról, hogy ki mit tart az ingatlanközvetítők legidegesítőbb szokásának. Egyszerűen szerettem volna jobb ügyfélélményt nyújtani.

Az ingatlanosok legidegesítőbb szokása

Szinte minden ügyfelemet megkérdeztem, de nem azt a választ kaptam, amire gondoltam. Fel sem merült bennem, hogy az időgazdálkodás a kollégáknak ekkora kihívás. Hittem is, nem is, hogy ez így van. Én az első helyre a felkészületlenséget vártam, de az csak a harmadik lett.  A második a tukmálás, míg az első a pontatlanság volt.

Nagyon ritkán találkozom ismeretlen kollégával. Ennek három oka is van. Az első, hogy meggyőződésem, hogy azt az ingatlant, amivel dolgozni kezdek, vagy eladom, vagy kiadom, de megoldom a megbízást. A második, hogy az elmúlt 13 év alatt, szerintem azokkal a kollégákkal, akik ezen a területen dolgoznak, volt valamilyen kapcsolatom, ismerjük egymást. A harmadik pedig, hogy amikor egy kolléga jelzi, hogy van érdeklődője egy adott ingatlanomra, akkor én lecsekkolom az ő munkáját. Átnézem a hirdetéseit, beszélgetek vele, tehát erősen szűrök, mielőtt akár a megbízóm, akár a saját időmet elvesztegetném.

Találkoztam a valósággal, tényleg zavaró

Tegnap megkeresett az egyik hálózat értékesítője, hogy van egy érdeklődője az egyik ingatlanomra. Mivel ez egy kulcsos lakás, így engedékenyebb voltam, csak az én időm veszhet kárba, a tulajdonosét nem kockáztatom, tehát egyeztettük az időpontot. Mindig hamarabb érkezem, szellőztetek, ilyesmi. A megbeszélt időpont előtt öt perccel lementem, az ügyfél már ott állt, kolléganő sehol. Öt perc késéssel ő is megérkezett, de autóval. Ez azt jelenti, hogy lehúzott ablakon keresztül, először csak gesztusokkal, később verbálisan is jelezte, hogy nem tud parkolni, tesz egy kört, hátha majd akkor. Nem telt el öt percnél több és ismét feltűnt, a már jól ismert autó, benne a kolléganővel, aki integetett ismét, hogy türelem, ő érkezik. Mi közben az ügyfelével beszélgettünk. Ő többször az órájára nézett. Mikor harmadszor tűnt fel a kanyarban a kolléganő, akkor a helyzet elveszítette a komikumát és átfordult türelmetlenségbe. 

Mondtam az érdeklődőnek, hogy menjünk fel, megmutatom a lakást és a kolléganő csatlakozik hozzánk, ha sikerült leparkolnia. Örült, felmentünk, bemutattam, elmondtam mindent. Tényleg hasonló elképzelései voltak, ilyesmit keres, gondolkodik, mondta ő. Ekkor érkezett meg a kollegina, kicsit csapzottan. Ránéztem az órámra, 37 perccel voltunk a megbeszélt időpont után. Egyébként volt mögötte négy év ingatlanos tapasztalat. a vevő igényét tök jól mérte fel. Szóval kicsit sem volt ügyetlen, de így járt. 

A megoldás egyszerű, környezetkímélő és még szórakoztató is

Mikor elbúcsúztunk egymástól, arra gondoltam, hogy én a 13 év alatt, összesen nem késtem ennyit, mint ő ez alatt az egy bemutató alatt. Ennek nem az az oka, hogy akkora időgazdálkodási zseni lennék. Inkább annyi, hogy nem használok a városban saját autót. Tömeközlekedem. Bubival, bérelhető elektromos rollerrel, illetve a rosszabb időben közösségi autóval (mol limo, greengo, share now) közlekedem. Bármilyen kategóriájú autót találok közöttük, a smarttól, a merciig. Nem tudom, hogy anyagilag hol állok, tehát jobban megéri ez a fajta közlekedés, mint bejönni a városba saját autóval, de gyanítom, hogy jobban járok. Annyit még meg kell említenem, hogy egyelőre nem elektromos autóm van, tehát kímélem a környezetemet is, ami egyre fontosabb lesz nekem is. Másodsorban a tömegközlekedéssel töltött időt használhatod olvasásra, persze csak, ha van jegyed vagy bérleted és nem kell az ellenőrt sasolnod.

A napokban kipróbáltam az elektromos robogót, ami szintén hasonlóképpen bérelhető, mit az előbb említettek, nagyon bejött, bár én nagyon bírom az e rollereket is, a bringa pedig kifejezetten olcsó. 

Miután Budapesten hétköznap a dugó olyan biztos, mint vasárnapi mise, így érdemes felkészülni rá. Tegyél egy próbát és lehet, hogy megszereted. Ne legyél te az autódban, egyre dühösebben keringő, soha pontosan nem érkező, másokat megvárakoztató időrabló.

Milovecz Laci

Budai ingatlanközvetítő

A bejegyzés trackback címe:

https://ilovebuda.blog.hu/api/trackback/id/tr2716697586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása