3 ötlet, hogyan fektess ingatlanba, biztosan nem gondoltál rájuk
2019. február 16. írta: I Love Buda

3 ötlet, hogyan fektess ingatlanba, biztosan nem gondoltál rájuk

Ha nincsenek tízmillióid, akkor az elsőt imádni fogod

 

 

millionaire-real-estate-investor6-1.jpgMindenekelőtt érdemes tisztázni, a jó befektetés fogalmát. Nagyon sok ingatlanhirdetést olvasok napi szinten és bizton állíthatom, hogy a tulajdonosok által jó befektetésnek hirdetett ingatlanok, csak a legritkább esetben számítanak annak Hogy miképpen lehet jól belőni az árat,arról itt írtam hosszabban. Nem a rosszindulat vezérli őket valószínűleg, sokkal inkább a piaci ismeretek hiánya. Tehát azt javaslom, hogy ne abból induljunk ki, amit ők írtak, hanem működjön a józan ész és a matek. Nagyon egyszerű, a jó befektetés az,ami tisztes haszonnal kecsegtet vagy rövid, vagy hosszútávon. Nézzük miért javaslom, hogy a mai viszonylag magas ingatlanárak mellett is érdemes befektetni. Nagyon fontos kiemelnem, hogy amit most olvasol, azt ma írtam és a mai viszonyokra vonatkoztathatók.

Kevés a tőkéd

 Nem csak lakásokban lehet gondolkodni. Amikor kicsit kevesebb befektetni való pénzed van, tehát kb 3-4 esetleg 5 millió forint, akkor jó ötlet lehet garázst vásárolni olyan helyen, ahol abból kevés van. Például amikor a budai oldal beépült, akkor egy családnak, jó esetben egy autója volt, ma inkább kettő, de a három sem ritka. Ezek az autók egyre drágábbak, egyre kényesebbek. Szerinted mennyire lehet keletje egy jó helyen lévő garázsnak? Jól gondolod, nagyon. Ráadásul alapesetben nem kell komolyabb felújítást eszközölnöd és 8-10% hozammal számolhatsz. Első látásra nem nagy varázslat, de hosszútávon gondolkodva, évente sikerül mondjuk venned egyet, ami termeli a pénzt és tíz év alatt lett tíz garázsod, ami garázsonként 40 000Ft/hó összegért kiadva, hoz neked havonta 400 000Ft-ot és van 10 bármikor eladható vagyontárgyad. Szerintem nem rossz történet.

Ismered a piacot, van is pénzed, de új ötlet kell

Miután egyre kevesebb a kollégiumi hely, az albérletárak viszont nagyon sok kollégiumi elhelyezésre nem jogosult diák számára megfizethetetlenek, így adja magát a lehetőség, a diákapartmanok létesítésére. Ez az ingatlan befektetési forma a nálunk szerencsésebb történelmi fejlődésű országaiban régóta jól működik, nálunk még csak pár éve indult be igazán. Infrastruktúra szempontjából jó helyen vásároltak ügyfeleink régi irodaépületet, amiben apartmanokat alakítottak ki. Természetesen itt komolyabb összegek megmozgatásáról van szó, de hosszútávon valószínűleg lesz igény erre a lakhatási formára is.

Egy nagyobb panelre futja

Természetesen egy egyszerű 66 nm, vagy annál nagyobb alapterületű panel lakás is lehet nagyon jó befektetés. Azt gondolom, hogy az ekkora lakásokban már kétszemélyes szobák vannak, tehát akár munkásszállóként kiadható, akkor is, ha nem a belváros kellős közepén van. Lényegesen könnyebb mint az egyéjszakás szállások üzemeltetése, a hosszútávú bérbeadásnál viszont sokkal magasabb bevételre számíthatunk. Tudom, hogy jár némi munkával működtetése, de amennyiben el tudok helyezni 6 embert kényelmes körülmények között és kérhetek 1500 Ft körül éjszakánként, az ugye kb 9000Ft/nap, ami 279 000Ft/hó (31 napos hónap esetén), amiből látható, hogy itt is magasabb hozamot sikerült összehoznunk, mint egy sima kiadással.

De hangsúlyozom még egyszer, üzleti terv és matek.

Milovecz László  budai ingatlanközvetítő

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ilovebuda.blog.hu/api/trackback/id/tr4814630904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szobadísz 2019.02.17. 22:05:58

1. Ha tudnál is venni budai, jó helyen lévő garázst (de nem tudsz) négymillióból, amit havi 40-ért kiadsz, akkor sem gyűlik össze évente annyi, hogy újabb garázsokat vegyél. Tudod! Egyszerű matek. 12 x 40,000 = 480,000.-/év.
Ennyiből nem lesz új garázs, arról ne is beszéljünk, hogy egy év elteltével mennyit emelked(het)nek az árak.
Az általad említett összegért egy olcsóbb, központon kívüli teremgarázs beállót kapsz, amiért viszont senki nem fog havi negyvenet fizetni.
Az csak hab a tortán, hogy garázsok többségébe sehogyan nem fér be pl. egy nagyobb méretű SUV sem. (lásd: panelgarázsok)

2.-3. Több/sok tízmilliós beruházás. A pénz mellett nem árt ha van egy céged is hozzá.
Ezt már nem lehet a fekete/szürke zónában üzemeltetni. Ha a bérlő kéri, akkor számlát kell adnod. (A munkásszállók töbségét a munkáltató fizeti számla ellenében.)

Így már nem annyira jó a matek.
De ötletnek nem volt rossz!

2019.02.17. 22:30:37

Pont az a gond, hogy jelenleg egy lakás nem a lakhatásról szól, hanem befektetésről, profitról. "Az Isten a pénz lett..."
Pedig a lakhatásról kellene szólnia és nem arról, hogy mindenféle jött-mentnek airbnb-nek kiadják a lakást. Főleg munkásszállót nem kellene létrehozni egy társasházból, mert ugye az nem annak épült. Meg nem airbnb-re kiadni, mert ott meg a kedves tulajdonos lesz szíves motelt, hotel, szállodát nyitni nem pedig társasházban elszállásolni a zajos, részeg vendégeit.
Vegyél meg egy eredetileg munkászállónak épült blokkot, aztán azt csináltok amit akartok.
Hiénák.

zuulululu 2019.02.17. 23:23:10

@Pár dollárral többért:
"
Pont az a gond, hogy jelenleg egy lakás nem a lakhatásról szól, hanem befektetésről, profitról. "Az Isten a pénz lett..."

!!!!

Ráhel a saját lábunkon áll 2019.02.18. 06:35:00

“...Tudom, hogy jár némi munkával működtetése, de amennyiben el tudok helyezni 6 embert kényelmes körülmények között és kérhetek 1500 Ft körül éjszakánként, az ugye kb 9000Ft/nap, ami 279 000Ft/hó (31 napos hónap esetén),...”

Minden egyes nap 100%-os kihasználtság esetén...

lenörd hofstadter 2019.02.18. 07:40:33

Ha tudsz eladó garázst úgy, hogy havi negyvenes hozammal (amiből még lemegy az állami sarc) év végén vehetem a következőt, akkor szólj, veszek vagy tízet. Sőt, jöhet egy teljes garázssor.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.02.18. 09:17:22

Egy segédmunkás nem fog havonta 50 ezret fizetni azért, hogy egy lyukban nyomorogjon 5 társával. De az emberek többsége sem fog fizetni tavasszal, nyáron és ősszel(összesen 9 hónapig) havonta 40 ezret azért, hogy fedett helyen parkoljon a 14 éves kocsijával. Akinek meg telik újra, annak már van saját tulajdonú háza vagy lakása is, ahol van garázs vagy egy 100 ezres fedett beálló, vagy egyszerűen vesz mellé egy garázst is, ahogy az említett befektető. A garázst max. télen lehet ennyiért kiadni. Én legalábbis senkinek nem fizetnék 40 ezret garázsra(max. 10-et), hanem vennék inkább hitelre. Úgyhogy ezek a tippek nem igazán megfelelőek.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.02.18. 09:19:20

@Szobadísz: A garázsokat nem a kiadott pnzből venné, hanem az egyb más jövedelméből. A dolog nem ott bukik hogy nem tudsz venni, hanem ott, hogy nem lesz kinek kiadni.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.02.18. 09:25:17

@Pár dollárral többért: Hát bizony ilyen az, amikor egy országban ilyen szinten eluralkodik a korrupció és mérhetetlenül megnőnek az anyagi különbségek. Lesz olyan politikusseggnyaló, aki már a századik lakását veszi bérbeadásra, mert nem tudja hova tegye a lopott pénzt, vagy melyik 90 éves rokonára irassa, , a társadalom többsége pedig nem tudja fizetni az albérleti díjakat. Ebből a hirtelen kapzsi felfutásból aztán törvényszerűen jön a gyors összeomlás is.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.02.18. 09:37:18

@lenörd hofstadter: A következő garázst nem abból a pénzből veszi, amit a kiadásért kap, abból felkopna az álla, hanem keres a faszi 1 milliót, annak a negyedét félrerakja garázsra. Ilyen elven lehet venni otp részvényt is minden hónapban egy adott összegért úgy még az árfolyamingadozásnak sincs kitéve, 10 év múlva meg eladja az összeset egyben, az osztalékot meg évente felveszi, biztos keres vele. És akkor nincs se az eladással se a kiadással semmi nyűg.

I Love Buda · https://budai-ingatlankozvetito.business.site/ 2019.02.18. 10:11:29

@Ráhel a saját lábunkon áll: Igen, ez így van, kell a folyamatos kihasználtság, de nézz körül, akár Angyalföldön, mennyi új építésű projekt van, simán számolhatsz két-három évre biztosan.

prim 2019.02.18. 10:13:05

Érdekes hogy milyen sokan AirBnb ellenesek, pedig ezt nehéz megállitani...Persze lehet társasházi tiltással is, de ezt meg úgy kerülik ki pl a kinaiak, hogy felvásárolják a ház felét, és ahogy a kissebségbe kerülnek a lakók, akkor ott már az a szavazatokban is megjelenik...Már sok olyan ház van a bulinegyedben ahol az AirBnb lakások többségben vannak. Amúgy meg tök logikus hogy befektetésnek megveszik, mert aki jól keres mit csináljon a pénzzel, rakja bankba 2-3 százalékos hozamra...??Van egy barátnőm aki havi egy misit keres de kb 200-ból elvan , most azért nem fogja eltapsolni az egészet..Naná hogy már az 5. lakását veszi...de a pénze nagyobb része már a kiadásból van nem is a z egy milliós fizetéséből!

prim 2019.02.18. 10:20:22

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:
de ki lehet ! ugyanis olcsóbb és egyszerűbb mint utcán parkolni...Ráadásul nem kell kimenni 3 óránként dobálni a pénzt, hanem a munkaidő végéig ott lehet. Egy kolleganőmnek van 4 garázshelye a házában...azt mondta hogy a duplaannyi lenne azzal sem főne a feje hogy kinek adja ki...legalábbis ő, havi 20-ér adja ki, annyiért meg nem lehet az utcán parkolni nappal egy hónapig..Persze a szemben lévő irodaházban meg bőven van rá kereslet, mert az agglomerációból meg mégis egyszerűbb bejárni kocsival...

V. Vendetta 2019.02.18. 15:15:53

@prim: Az a hülye aki kiveszi. Senkinek se adnék egy fillért se bérletre. Inkább vennék magamnak hitelre, vagy megoldanám máshogy. Utálom, ha rajtam élősködnek. Aztán ha nem lenne szükségem rá, mert mondjuk elköltöznék, szépen kiadnám, vagy eladnám. De én egy fillért sem fizetnék senkinek semmilyen bérleti díjat. Rajtam biztos minden ingyenélő bérbeadó csődbe menne. Eddig mindent így csináltam, bérletet semmire se fizettem. Kopasszák csak a hülyéket.

Szobadísz 2019.02.18. 15:46:07

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:

Értem amit írsz, de a cikkből ez nem derült ki.
Ha évente lenne 4-5 millió fölös befektetni valód, akkor külvárosi garázsokkal pepecselnél?

dreia 2019.02.18. 17:42:31

@V. Vendetta: Azért nem biztos, hogy élősködés. Egy pesti lakás nagyon drága és a tulajdonos nyilván többért akarja kiadni, mint a banki kamat, mert kockázatot is vállal a bérlővel és költeni is kell arra az ingatlanra. Nem lehet elvárni, hogy idegennek ingyen adja ki valaki. Amúgy meg valami intézkedés kellene, hogy ne érje meg már ingatlanba fektetni, mert piszkosul pusztítjuk a természetet, mindenhol házak épülnek. Egyszerűen nem hiszek a szememnek, hogy mennyi lakópark, sorház, mindenféle épület épül, persze mindenhol a zöldterület terhére. A francnak kell már mindenkinek a sokadig ingatlatan, ilyen sehol a világon nincs, hogy mindenki halmozza az ingatlanokat. Most is, a fiatalok akkor is megkapják a csok-ot meg mindenféle támogatást, ha van már ingatlanjuk.

arty1977 2019.02.18. 17:49:12

@V. Vendetta: ha meg bebukod a hiteled majd megsegit a viktor? ;)

eloskodo berbeado, erre te is azt irod h kiadnad a mar nem lakott lakasod :)) okos! csak mas ne csinalja....

+nyilvan olyan emberek nincsenek, akik 1-2 evre keresnek berlemenyt, dejo is lenne ha nem lennenek eloskodok, akik foglalkoznak lakaskiadassal... 0 onresszel inkabb vegyen mindenki!! :)

BiG74 Bodri 2019.02.18. 20:05:02

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:
A pöröly köpködő még népmesei motívumként elmegy, de a köröm pörkölt ölő kínos alliteráció.

hopp11 2019.02.18. 21:25:53

1. Ahogy már elmondták itt, a havi 40-bòl nem lehet évente 4-5 milliós garázsokat venni. Ha meg egyéb jövedelembòl spórol össze évente ennyit, akkor már sokkal biztosabb és egyszerùbb befektetéseket is választhat. Ha jó helyen vásárolsz több teremgarázs-helyet, az jó arányban kiadható. Csakhogy ezeket egyszerre kell megvenned az építkezéskor (ami több tízmillióba kerülhet), nem pedig évente egyet.
2. Azt mondja a szerző, hogy csak számolni kell, matek az egész. Akkor számoljunk kicsit! Szerinte kiadhatjuk napi 1600-ért az ágyat egy munkásnak, ezzel pedig rommá kereshetjük magunkat, hisz az havi 275 ezer. Ezzel csak az a gond, hogy a másik oldal is számol, òk is tudják, mennyire fontos a matek. Ha tehát egy cég keres a munkásainak szállást, akkor kivesz havi 100-120-ért egy lakást, ahelyett, hogy 275-öt fizetne az okos szerzőnknek. De a munkások maguk is összeállhatnak, kivehetnek egy panellakást - a 275-nél sokkal olcsóbban.
3. Én az ingatlan-befektetésekben sokkal jobb, jövedelmezòbb módszereket tudok. De nem mondom el. Addig jó nekem, amíg csak kevesen élnek vele.

I Love Buda · https://budai-ingatlankozvetito.business.site/ 2019.02.19. 09:32:15

@hopp11: 1.Nem írtad meg a jobb befektetést, pedig szívesen tanulnék tőled, mert gyanítom, hogy az okos szerző kifejezést nem szó szerint értetted.
Sajnos titok maradt az is, hogy az ingatlanbefektetésben milyen jobb lehetőségek vannak, amiket gondolom kiaknázol, ezért nincs lehetőséged ezt közkinccsé tenni.
Mivel a panellakásos példánál ragadtál le, gondoltam elmagyarázom, hogy miért működhet és miért nem pontos amit írsz. Nem neked írom, hiszen te tudod, sőt ennél sokkal többet is, csak nem osztod meg velünk. szomorú ez, de mit lehet tenni. Miután valószínű, hogy több lakópark tulajdonosa vagy, ezért nem próbáltál pár hónapra esetleg fél évre lakást bérelni. Ha megtetted volna, tudnád, hogy nagyon nehéz, sőt vidékről érkező,esetleg roma származásúaknak szinte lehetetlen. Ameddig ők a budapesti építkezéseken dolgoznak, valahol kell lakniuk, a körülmények miatt viszont egy évet nem biztos, hogy alá tudnak írni, illetve a kaució sem biztos, hogy rendelkezésre áll. Tehát vagy ők, vagy a munkáltató keres szállást. Itt jön a képbe a panellakás, hiszen amikor az említett, (egyébként a piacon alacsonynak számító)összegért kiadod, nem egész évben gondolkodsz, hanem hónapokban. Igen, utána esetleg fél év múlva meg kell keresned a következőt, de arra van adott esetben pár hónapod. Azért, hogy nem lesz bérlőd, jelenlegi helyzetben nem hiszem, hogy aggódni kellene.

hopp11 2019.02.19. 19:29:48

@I Love Buda:
Nézd, ha találsz olyan cigány építòmunkást, aki havi 48 ezret fizet neked egy ágyért, akkor próbáld meg! Ezek az emberek az építkezéseken nem keresnek sokat. Ha a cégük biztosít nekik lakhatást - általában így van -, akkor a cégnek nem okoz gondot kivenni egy panelt 1-2 évre. Tehát nem szorulnak a te ágybérletedre. No és vannak itt kockázatok, nehézségek is. 6 vadidegen - nem épp irodai munkában szocializálódott - összezártságot, ki tudja, mennxire viselő fickót összezársz egy lakásba, ahol van egy db furdő és egy db wc. Már ebbòl konfliktusok alakulhatnak ki. Ha még isznak is, jöhetnek a bicskázások, stb...
Ami engem illet, egyszerù kisbefektető vagyok. De nagyon jó az üzleti érzékem, igen kreatív vagyok. Van és lesznek még kiadó ingatlanjaim. Ami megvan, nagyon sokat hoz és hosszú távú bérlò van benne. Van egy másik nagyon-nagyon jó helyen, azt kicsit helyre kell pofozni, utána sokat hozhat. Most úgy tùnik, sikerül megszerezni egy kis panellakást, kiadás szempontjából nagyon jó helyen.
Emellett most jöttem rá egy szuper befektetési trükkre - nyilván a helyszínt itt is okosan kell megválasztani - , amit szerencsére csak nagyon kevesen alkalmaznak. Persze az alap befektetési formát sokan ismerhetik, de a lényeg a részletekben rejlik. Ez az, amit jelenleg nagyon kevesen ismernek. Nem rosszfejségbòl titkolom, hanem mert addig tudok belòle profitálni, amíg mások nem tudják.

I Love Buda · https://budai-ingatlankozvetito.business.site/ 2019.02.19. 19:39:57

Ezzel a panel bérbeadással nem találtam fel a spanyol viaszt, több ilyet tudok Neked mutatni. Nem tudom mennyi idős vagy, emlékszel e, de az egészet egy kicsit a régi Ibusz lakásokkal lehet egy lapon említeni, csak kicsit hosszabb időtávban gondolkodnak. Én azt látom, hogy ilyen lakásokba a munkaadók a kicsit magasabban kvalifikált kollégákat helyezik el, azokat,akik nem vállalnák be a nagy tömegszállásokat, de szükség van rájuk. Remélem, ha egyszer publikus lesz a befektetési forma, akkor megosztod velem is.

Sok sikert, drukkolok.
süti beállítások módosítása