A fiatalság forrását keresd a Gellért-hegy alatt!
2021. október 09. írta: I Love Buda

A fiatalság forrását keresd a Gellért-hegy alatt!

Rudas ivócsarnok, ahol három gyógyvízforrás találkozik

img_20211004_094752.jpg

Japán turisták a híd alatt

Ha nem lennének jobbak a vizek, mint az orvosok, mindannyian elvesznénk.Ezt nem én mondom, hanem Arany János tollából származik az idézet. Onnan jutott eszembe, hogy pár nappal ezelőtt a Gellért-hegy környékén bringáztam. Duna-part, Gellért-hegy, késő nyári hangulat. szóval nagyon élveztem. Az Erzsébet híd budai hídfője alatt van egy kis aluljárószerűség, arra visz a bringaút is.  Arra lettem figyelmes, hogy egy harminc fő körüli japán csoport, kattogtatja a fényképezőgépét. Nem elírás, nem a telefont, hanem kisebb kompaktgépeket használtak.  Csak zárójelben jegyzem meg, hogy szerintem, ha az összes Japánban található fotót felhasználnánk, biztosan elkészíthetnénk egy teljes fotótérképet a szárazföldről, mert nincs olyan négyzetcentiméter, amit japán turista nem fényképezett volna még le. Persze teljesen felesleges lenne, hiszen vannak műholdak, szóval ez mellékvágány.

Azt láttam, hogy eltűnnek a híd alatt és  söröskorsókba töltött vizet kortyolgatva kerülnek elő. Egyből érdekelni kezdett, hogy mi van a híd alatt. Közelebb gurultam és az ivócsarnok feliratot olvashattam a bejárat felett. Most komolyan, ki az, akinek a szíve nem dobban meg negyven-ötven kilométer tekerés után erre a feliratra. Hogy a költészetnél maradjunk, nem igazán akartam szomjan halni a forrás vize mellet, ezért csatlakoztam a csoporthoz. Mondjuk elvegyülni természetesen nem tudtam, de nem is volt cél. Beléptem a helyiségbe. Viszonylag erős kénes szag csapta meg az orromat, de nem volt kellemetlen. Aki járt termálfürdőben, annak eleve ismerős lehetett.  A berendezés nem is lehetett volna puritánabb. A pult mögött álló csapos hölgy, három csapból töltötte a poharakat, mögötte pedig marmonkannák sorakoztak.

Fűben, fában, vízben van az orvosság, a Gellért-hegy alatt

Érdeklődésemre nagyon kedvesen elmondta, hogy három gyógyvízforrásból van lehetőségem helyben térítésmentesen fogyasztani. Miután kitöltött egy pohárba, majd átnyújtotta nekem, lemondtam erről a lehetőségről. A víz a langyosnál jóval melegebb volt, én pedig messze lakom és az ilyesfajta kockáztatás nem az én világom, szóval kihagytam. Abba bele sem mertem gondolni, hogy a népes turistacsoport hogyan oldja meg a következményeket, de ez legyen az ő dolguk. Érdeklődésemre, a pult mögött álló hölgy elmondta, hogy a három forrás, a Juventus, Attila és Hungária vizének ásványi anyag tartalma nagyban különbözik egymástól, így mindegyiket más-más betegség megelőzésére, illetve gyógyítására használják. Az ivókúrákat természetesen csak orvosi javaslatra érdemes elkezdeni, de állítólag nagyon jó hatása van. Természetesen egy szórolapon pontosan tájékozódhatsz arról, hogy melyik forrásvízben miből, mennyi van. Találkoztam egy nénivel, aki több mint harminc éve viszi a vizet innen és esküszik arra, hogy hozzájárul az egészsége megőrzéséhez. Tényleg nagyon fittnek nézett ki, leesett az állam, mikor mosolyogva közölte, hogy idén tölti a 89-et, ahogy ő mondta. Sok boldogságot innen is. 

Juventus forrás

Tehát Ő valószínűleg (a nem véletlenül) Juventus elnevezett forrás vizét fogyasztja rendszeresen.  Juventus, magyarul ifjúság, fiatalság. Magas vérnyomás, korai elöregedés, rheumatikus és köszvényes megbetegedések esetén páratlan hatású. Írja a szórólap.

Attila forrás:

Légzőszervi hurutok, gyomor és bélhurutok, hólyag, epe és májbántalmakban szenvedőknek segíthet.

Hungária forrás: 

Gyomorhurut, gyomorsavtúltengés, vesemedence bántalmak, ideges gyomorbajokgyógyítására alkalmas.

Ha arra jártok, vigyetek magatokkal üveget, flakont, bármit, hiszen elvitelre is szívesen kiszolgálnak benneteket, ha pedig kiegészítő gyógymódot keresnétek a nyugati orvoslás mellé, lehet, hogy ez egy jó ötlet lehet Nektek.

Milovecz Laci 

Budai ingatlanközvetítő

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ilovebuda.blog.hu/api/trackback/id/tr2916715948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása