A jelenlegi vírushelyzetben előfordulhat, hogy valamilyen oknál fogva el kell adnod a lakásodat, de nem jönnek az érdeklődők. Elképzelhető, hogy a hirdetéseddel van a baj. Neked készült ez a bejegyzés.
Így írj figyelemfelkeltő, informatív hirdetési szöveget
Te is látod, érzed, hogy soha nem volt akkora reklámzaj, mint jelenleg. Felkelsz, megreggelizel, munkába indulsz, míg megérkezel, jóeséllyel 70-80 reklámot, ilyen-olyan formában rádtoltak. Persze ezt nem is veszed észre, szinte immunis vagy. Egyik oldalról persze tök jó az immunitás, viszont olyanok figyelmét kell megragadnod, akik hasonlóképpen immunissá váltak, mint te. Hozzájuk kell eljuttatnod az üzenetedet, hogy van valamid, amit eladnál.
Azért azt érezzük, hogy a 40nm-es, budai lakás eladó, ingatlanosok kíméljenek, kép nélküli hirdetés, kevés lesz. A rossz hír az, hogy a 40-50-60 sorban megfogalmazott szóáradat sem fogja elérni a célját, nem olvassa el senki és sokszor jól teszi, mert gyakran teljesen felesleges információkkal tukmálnak. Nyilván senki nem fog három négy ilyet elolvasni egy nap, mert elveszíti a fonalat. Ez kimondottan kontraproduktív.
Ha segíteni akarsz az ingatlant keresőknek, akkor strukturált, tagolt hirdetésekkel spórolhatsz meg nekik rengeteg időt. Hidd el szeretni fognak érte. Valahogy így:
Természetesen valós információt kell tartalmaznia, ez az alap
Abból induljunk ki, hogy az emberekkel akkor vagyunk jófejek, ha nem raboljuk az idejüket, így a szövegben kiemelten jelenítjük meg, ami őket érdekelheti. Így azzal segítünk, hogy sok időt, energiát megspórolunk, nekik nem is beszélve arról, hogy jobban rá tud fókuszálni arra, ami őt érdekli. Szívesebben olvassa el egyből, az általa legfontosabbat, ha nem kell a gyakran kaotikus szövegben keresgélnie. Ezt a szövegtagolást egyébként, az egykor Budapest legjobb ingatlanirodájának tulajdonosa szerkesztette meg, az érdeklődők nagyon szerették, szeretik, ezt tanúsíthatom. Minden hirdetésünk úgy jelent meg, hogy kiemelt címszavak alá írtuk az információkat.
INGATLAN HELYSZÍNE:
Itt került bemutatásra az ingatlan környéke, minden szempontból. Tömegközlekedés, bevásárlási lehetőségek, iskolák stb.
ÉPÜLET JELLEMZŐI:
Természetesen minden infó az épületről, állapot lakóközösség, stb. A következőkben maga az ingatlan, a műszaki felszereltség, a fenntartási költségek, tárolók, parkolás és az irányár került bemutatásra. Gondold el, hogy lakást keresel, de van egy drága autód, nyilván fontos, hogy van e garázs, illetve, ha a lakáshoz nem tartozik, akkor mik a lehetőségek, egyből látod, hogy van a környéken valamilyen lehetőség, mert a hirdető leírta
Egy két dolgot még a szövegről:
Egy jól megfogalmazott címsor, abszolút figyelemfelkeltő lehet. de itt nem az ékszerdobozra, meg a hívjon mert, lemarad és társaira gondolok. Ennél sokkal frappánsabbat is ki tudsz találni
Nagy barátja vagyok, a kis történetekbe ágyazott ingatlanbemutatásoknak, ahol valószínűleg a közösségi média megosztásokra hajt a művész és ez gyakran tök jó eredményeket produkál. Itt is az egyediség a titok szerintem, illetve az, hogy valaki olyan írja meg, akinek van némi tapasztalata a szövegírásban.
Fotók és alaprajz
1 kép többet ér, mint 1000 szó, szokták mondani, ami így van az ingatlanhirdetésekben is. Tehát kell a jó képanyag a hirdetésedhez. Nem azért mondom, hogy a telefonnal készült képek nem jók, mert annyira igényes, szinte sznob vagyok, hanem, mert tereket kell fotóznod, oda pedig kevés a telefon látószöge. Ezen a képen is látszik, hogy a készítőt mennyire zavarta, ezért, egy halszemoptika szerű beállítással, meggörbítette a teret és ebből lett ez a végeredmény.
Nekem egy note 9-em van, tehát bőven a legjobbak közül való telefon, de a 10-18-as objektívhez, még csak hasonlítani sem lehet, abból a szempontból, hogy melyikkel mekkora teret tudok bemutatni egy képen. Ez sokkal látványosabb egyébként, egy kisebb helyiségről készült fotónál. A két fotó, ugyanarról a helyről készült. Látványos a különbség.
Azt imádom, hogy ma ezen a fronton, egyre igényesebbek vagyunk, tényleg ritkábbak a telefonnal készült képek. Néha picit átesünk a ló túloldalára, amikor nem a lakás jó, hanem a fotó. Volt már olyan, hogy csodálkozva néztem, hú de jó kis lakás, aztán kicsit jobban figyeltem, akkor láttam, hogy a fotó sokkal jobb, mint a lakás, de tényleg százszor inkább ez, mint a telefonnal kattintgatott fotó. Nagyon lényeges, hogy amit lehet, mutass be a fotókon keresztül. Helyiségek, épület, udvar, környék, minden. A nyitóképnek mindig fekvőképnek kell lennie .Itt is egy példa, ahol látszik a különbség, azt csak zárójelben említem, hogy nem a legjobb ötlet egy fürdőszobát elhelyezni nyitóképnek. Az is köztudott, hogy a hirdetőoldalak nagyon rosszul kezelik az álló nyitóképeket, homályosak, pixelesek lesznek, a nagyítás miatt.
Itt érdemes még pár szót ejteni az alaprajzról. Fontos, hogy készíts egyet, mindenképpen. Van pár kollégám, aki valami hihetetlen igényességgel készíti el, minden a helyén, a méretek pontosak. Nagyon tetszik a munkájuk. Persze feltűnnek, a nem túl pontos alkotások is, de itt is látszik már a jó irány. Én azt gondolom, hogy akár egy kockás lapra is megrajzolhatod, ha méretarányos. Nálam, illetve remélhetőleg a kollégáimnál is, mindig van lézeres távolságmérő, így le tudunk venni, akármilyen méretet, ami a vevőt esetleg érdekli az ingatlan megtekintésekor. Kis keresgélés után, egyszerűen, könnyen használható, akár ingyenes alaprajzkészítő programokat találtok.
A szükséges plusz
Mára a hirdetőoldalak is megértették az idők szavát, és támogatják, mind a virtuális inagtlanbejárások, mind a videók feltöltését a hirdetésekhez. Javaslom, hogy ezeket használd, már csak azért is, mert a facebook például lényegesen jobb organikus elérést ad a videós tartalmaknak, illetve a youtubra is felteheted a videódat, szóval tágíthatod a kört, ahol elérheted a vevődet. Nem is beszélve arról, hogy a jelenlegi járványhelyzetben minél több információt bemutatsz, annál inkább ki tudod zárni, hogy olyanok is megnézzék a lakásodat, akik nem igazán azt keresik.
Összefoglalva, így lesz remek hirdetésed:
Tagolt hirdetési szöveget használsz
Tereket bemutató fotókat jelenítesz meg, minden helyiségről, épületről, illetve a környékről.
Méretarányos alaprajzot készítesz jelölve az ablakokat, ajtókat.
Videó, vagy 3dimenziós ingatlanbejárással közölsz plusz információkat.
Biztos vagyok benne, ha így hirdetsz, könnyen elérheted a célcsoportodat
Milovecz László
budai ingatlanközvetítő