Három hiba, amiért nem jelentkeznek az ingatlanhirdetésedre
2020. szeptember 14. írta: I Love Buda

Három hiba, amiért nem jelentkeznek az ingatlanhirdetésedre

Itt a megoldás!

nevtelen_terv_10.png

Én is meg tudom hirdetni a lakásomat, nem kell nekem ingatlanos. 

El sem tudom mondani, hogy hányszor hallottam, ezt az önbizalommal telt mondatot. Aztán eltelik egy hónap, kettő és az eladó lakás még a piacon van, nem kelt el. Nem annyira meglepő.

NÉZZÜK AZ OKOKAT!

Ma már szerintem mindenkinek egyértelmű, hogy elképesztően nagy reklámzaj van minden online fórumon. Nyisd meg bármelyik közösségi oldalt, akármelyik híroldalt, weboldalt, mindegy, biztosan szembejön egy reklám. Az a helyzet, hogy ezek nagyobbik része, mindegy, hogy mit akar eladni neked, kimondottan jól megszerkesztett, profik által elkészített anyag. Ebből kell kitűnnünk, velük kell versenyezni az érdeklődők figyelméért. Tudom, most az gondolod, hogy aki olyat keres, amit te árulsz, biztosan meg fogja találni. Szerintem ez sem biztos, arra pedig még kevesebb az esély, hogy a görgetésben megálljon és figyelmet szenteljen a te árudnak. Mivel keresgél, ömlik rá az infó, egy idő után kevésbé éles a figyelme, ha nem tudod megragadni, simán tovább görget. Ne vezessen félre, hogy az ingatlanosok megtalálják, felhívnak. Ők egészen más szemmel nézik a hirdetéseket, ez a munkájuk, míg az érdeklődők buszon, villamoson, jobb esetben otthon szakítanak erre egy fél órát, a drága szabadidejükből.

Tartsd be ezt a három pontot, neked is lehet esélyed, megragadni a figyelmüket.

1. CÍMSOR

Nem nagy ötlet ékszerdobozról, kihagyhatatlan ajánlatról, hadoválni, a ne maradjon le,  mert gyorsan elviszik mások, felütés sem lépi át az ingerküszöböt. Helyette javaslom a következőt, ami megragadja az érdeklődő figyelmét. Kerület, vagy városrész, méret vagy szobaszám, jó ha szerepel benne, de megvillanthatod az átalakítás lehetőségét is, szóval próbálj meg pár szóban figyelmet szerezni. 

Háromszobássá alakítható 70 nm-es rózsadombi lakás 

Vízivárosi minimalista stílusú,65 nm  amerikai konyhás lakás

Nekem nagyon bejöttek egyébként a kicsit vagányabb megoldások is, akár a személyesebbek.

Pld  Imádunk itt lakni, de továbbállunk, mert hív London, vagy hasonló. Bátran kísérletezzetek! Amikor valaminek az értékesítésével kicsit elakadok, én is ki szoktam próbálni, valami szokatlant és 70-90%-al is megugorhat a hirdetés látogatottsága.

2.HIRDETÉSI SZÖVEG TAGOLVA

A régebbi irodánk alapítójának, zseniális ötlete volt és megint csak nagyon bejött. A hirdetési szövegben bemutatja a helyszínt, a házat, a lakást, műszaki paramétereket, költségeket, parkolást, mindezt külön nagybetűs címszóval tagolva a szöveget. Itt megnézheted, hogy miről beszélek. Megint csak arról van szó, hogy ragadd meg a figyelmet. Miután mindenkinek más a fontos, kinek a lakás, kinek a környék, a ház a parkolás, egyből ránézhet ezekre és akkor fog továbblépni, ha az a paraméter megfelel neki. Így nagyon könnyű megragadni az érdeklődését, nem kell felesleges dolgokat olvasnia.

Ennek ellenpéldája amikor úgy ír valaki hirdetési szöveget, hogy semmi logikai rendszer nincs benne. Hiába akarod részletesen bemutatni, a kutya sem fogja elolvasni. Most olvastam ingatlanos hirdetést, ahol negyvenöt sorban írt a háztól hasonlóan fontos dolgokat, minthogy hogy készül a sárfal:

A falak tégla alapon sárfalak. Ez azt jelenti, hogy villával rakják fel a szalmában gazdag agyagos sarat. Egyszerre kb 1 méter magasságot raknak fel, majd hagyják megszáradni és utána folytatják a falrakást. Ez szabálytalan felületet eredményez, amit száradás után ásóval egyenesítenek ki.

Ezzel el is vesztette az érdeklődőt, hiszen amennyiben ez érdekli, utána fog nézni. Szóval tényleg csak a lényeget, de azt kreatívan, minden előnyt kihangsúlyozva. Nagyon fontos, hogy nincs kamu, csúsztatás, csak az igazat!

3.KÉPEK ALAPRAJZ

Remek, könnyen használható, akár online alaprajzkészítő progik vannak. (csak tényleg zárójelben jegyzem meg, hogy rejtély, hogy a különböző cégek miért nem vásárolnak meg egy komolyabbat és tanítják meg rá a kollégákat) Ebben egy kicsit egyébként én engedékenyebb vagyok. Amennyiben  az arányok, falvastagságok, ablakok, ajtók stimmelnek, jól látszanak, ha tetőtéri, akkor az jelezve van stb az már egy használható dolog lehet. A fényképek elkészítése, már egy kicsit kényesebb történet. Tudom, hogy telefonnal is lehet szépeket készíteni, kiscicáról, tulipánról, de igazán jól, tereket nem lehet fotózni vele. Ez van. Egy 40 nm-es nappali hagyján, de egy panellakás fürdőszobája, már igazi kihívás. Erre biztosan nem sajnálnám a pénzt, akár fotósra, akár egy önmagát komolyan gondoló ingatlanosra, akinek jó fényképezőgépe van. Kellenek a jó képek.

Sok sikert! Érdemes bátran kísérletezni, de, ha biztosra akarsz menni bízz meg  egy jó ingatlanost!

Milovecz László

Budai ingatlanközvetítő

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ilovebuda.blog.hu/api/trackback/id/tr3516201270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása